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アイテム
デトネーション駆動型衝撃風洞を用いたスクラムジェット燃焼器モデル内の燃焼過程(熱工学,内燃機関,動力など)
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/12621
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/126217fafa5c1-f571-4763-9aa5-6883c1a3f054
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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A3000018.pdf (1.5 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-07-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デトネーション駆動型衝撃風洞を用いたスクラムジェット燃焼器モデル内の燃焼過程(熱工学,内燃機関,動力など) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Supersonic Flow | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Combustion | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Shock Wave | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ignition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Detonation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SCRAM Jet Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Shock Tunnel | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | Combustion Processes in Model SCRAM Jet Combustor Using Detonation Driven Shock Tunnel | |||||
著者 |
小原, 哲郎
× 小原, 哲郎× 伊藤, 豪明× 大八木, 重治× 金, 泰煥× 坪井, 伸幸 |
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著者 ローマ字 | ||||||
値 | OBARA, Tetsuro | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | ITO, Takeaki | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | OHYAGI, Shigeharu | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | KIM, Tae-Hwan | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | TSUBOI Nobuyuki | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学大学院理工学研究科 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Saitama University, Graduate School of Science and Engineering | |||||
書誌情報 |
日本機械学會論文集. B編 巻 72, 号 718, p. 1596-1604, 発行日 2006 |
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年月次 | ||||||
値 | 2006-06 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 社団法人日本機械学会 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875016 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Experiments were conducted in order to investigate mixing and combustion processes in a model SCRAM (Supersonic Combustion RAM) jet combustor equipped with a backward-facing step. A detonation-driven shock tunnel was used to generate high-enthalpy flow of Mach number three. Firstly, an influence of installing a sidewall on the combustor model was investigated. Secondly, flow-fields around the step were visualized using high-speed video camera with an aid of schlieren technique. A hydrogen fuel was injected perpendicular to the supersonic flow behind the backward-facing step and a height of the step and an injection distance were varied in order to investigate the effects of these parameters on a characteristic of the combustion. As a result, the injected hydrogen was ignited behind the step and increasing the height of step became effective to the ignition and flame holding behaviors. Furthermore, a non-dimensional injection distance with respect to height of the step was considered to be an important parameter to influence an ignition and combustion processes in the model SCRAM jet combustor. | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2007-03-05 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | A3000018 |