WEKO3
アイテム
幼稚園教諭を対象にした保育現場における軽度発達障害の意識調査に関する研究<人文・社会科学>
https://doi.org/10.24561/00017399
https://doi.org/10.24561/0001739910a48bba-03e6-4348-ae1c-f25db1a5caf9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KY-AA12318206-5701-15.pdf (3.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-07-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼稚園教諭を対象にした保育現場における軽度発達障害の意識調査に関する研究<人文・社会科学> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼稚園教諭 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子育て支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 意識調査 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発達障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kindergarten teachers | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Child care support for children | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Questionnaires | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Early childhood care and education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Developmental disability | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00017399 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | A study on concern about child care for kindergartener with developmental disability from questionnaires for their teachers | |||||
著者 |
吉川, はる奈
× 吉川, はる奈× 尾崎, 啓子× 細渕, 富夫 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | YOSHIKAWA, Haruna | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | OZAKI, Keiko | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | HOSOBUCHI, Tomio | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部家政教育講座 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部特別支援講座 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 57, 号 1, p. 159-165, 発行日 2008 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2008 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study aims to clarify what kindergarten teacher concerns abut child care with developmental disability. 1307 Kindergarten teachers participated in this questionnaire survey. The kindergarten teachers have few knowledge about the care for kindergartener with developmental disability, especially when and how they con ult with medical agency. When they have a opportunity to care a child of gray zone, they initially consult by themselves and are not willing to ask help outside. | |||||
その他の言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2008-07-07 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-5701-15 |