@techreport{oai:sucra.repo.nii.ac.jp:00010607, author = {蝶野, 大地 and 長谷川, 孝明}, month = {}, note = {本稿では,歩行者/低速車両/普通車両のレーン分離された3モード交通社会を前提とした交通流シミュレータの構築およびそれにより得られる知見について述べている.はじめに,想定する交通環境として,道路の両側にスロービークルレーンを設置するものとしている.次に,実測に基づいて低速車両をモデル化し,そのモデルを導入したレーン分離混合交通流シミュレータMMTSの構築を行っている.最後に構築したMMTSを用いて混合交通の特性評価を行い,平均アイドリング時間が最小となる点が存在することを明らかにしている.以上より,レーン分離された3モード交通社会における混合交通の特牲に関する1つの知見を提供している. This paper describes construction of the simulator presuppose pedestrian/slow vehicle/vehicle the lane separated three-mode traffic society and knowledge was obtained from that. First,assuming traffic environment have laid the slow vehicle lane on the roadside. Second, modeling of slow vehicle based on measurements. Third, we construct the lane separated mixed traffic flow simulator MMTS include the slow vehicle model. Finally, we evaluate characteristics of mixed traffic using MMTS. From the results, it show existing point which minimize average idling time. The above, we provide knowledge which is characteristics of mixed traffic for the lane separated three-mode traffic society., copyright©2015 IEICE, text, application/pdf}, title = {レーン分離混合交通流シミュレータMMTSの構築とそれを用いた混合交通の特性評価}, year = {2015}, yomi = {チョウノ, ダイチ and ハセガワ, タカアキ} }