@article{oai:sucra.repo.nii.ac.jp:00016384, author = {孕石, 敏貴 and 野村, 泰朗}, journal = {埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要, Journal of Integrated Center for Clinical and Educational Practice}, month = {}, note = {日本語指導が必要な児童生徒を抱える教員を支援するために,筆者らが構築した,教育課程編成支援エキスパートシステムにおける学習支援サイトは,多様な日本語学習者への学習機会を提供する可能性が高いことが利用状況の分析により明らかになってきた.ここでは,さらにgoogle analytics による分析をすすめて,本サイトや学習コンテンツの改善点を明らかにしながら,具体的な改善方法を提案することで,よりよく日本語指導を実現するためのサイト構築について言及した. Our research had already mentioned a site-building to better realize Japanese instruction by mentioning the suggestion of the concrete improvement method while it having become clear by analysis of the use situation that the learning support site in the curriculum formation support expert system which writer and others built to support the teacher who had the child student who needed Japanese instruction was more likely to provide the learning opportunity to various Japanese learners.This paper push forward analysis by using Google Analytics, and clarifying and refinement of learning contents of this site., text, application/pdf}, pages = {125--130}, title = {日本語指導支援エキスパートシステムにおける学習支援サイト訪問者の利用状況分析に基づく改善策の検討}, volume = {16}, year = {2017} }