@article{oai:sucra.repo.nii.ac.jp:00016855, author = {並河, 永}, journal = {社会科学論集, The Social Science Review}, month = {}, note = {価格をめぐる「流通問題」を理解するためには,同一の財が2種類以上の価格を付けられる,という結論が得られる状況に注意を集中することが有益である。この論文では伝統的なエッジワース=ベルトラソ均衡モデルと,異時点間で価格が変化するモデル群について検討が加えられる。価格分布を導くモデルはすべて何らかの形で,企業に取って独占販売の機会が0%でも100%でもない確率で訪れることを仮定していることが示される。 This paper surveys the medels which explain price dispersion, including those III which it occurs as a secondary implication. In order to derive policy implication on distribution system, it is meaningful to examine general conditions for dispersion in homogenous good or intra-brand competition. We found in every model which explains intertemporal price dispersion, some notion of 'the chance of monopoly' is included as a crucial assumption., text, application/pdf}, pages = {45--55}, title = {内生的価格分布:概観(上) : 異時点間の価格設定}, volume = {80}, year = {1993} }