@techreport{oai:sucra.repo.nii.ac.jp:00018108, author = {近藤, 将太郎 and 長谷川, 孝明}, month = {}, note = {本稿では,マルチクラスゾーンITS情報通信方式のシミュレーションの計算負荷の要因を明らかにした上で,評価結果にほとんど影響を与えずに計算時間を短縮する手法を提案する.特に平均車両密度が高いとき,通信評価の際に必要となる車両追突予測処理の間引きによる効果が高いことを示している.さらに,提案手法の導入による必要情報取得率への影響を考慮した種々のパラメータの検討を行っている. In this paper, we clarify computational complexity of the simulator of the multi-class zone ITS communication system. We propose a method to shorten the calculation time with few affecting evaluation results. Especially, when the average vehicle density is high, this means that the effect of thinning out the vehicle collision predict process required for communication evaluation is high. Various parameters considering the influence on the ratio of received information necessary by using the proposed method are being examined., JSST-MDMC2016-1-04, IEICE-ICTSG2016-04, text, application/pdf}, title = {マルチクラスゾーンITS 情報通信方式シミュレーション高速化の一検討}, year = {2016}, yomi = {コンドウ, ショウタロウ and ハセガワ, タカアキ} }