@article{oai:sucra.repo.nii.ac.jp:00018237, author = {石本, 登志男}, issue = {7}, journal = {政策と調査}, month = {}, note = {「携帯限定層」が増えてきて、彼らの意識傾向が全体と比べてどのように異なるかを理解することが必要となってきている。「携帯限定層」は特に若者に多い。最近の郵送調査では20代後半の45%が「固定電話を持たない」と答えている。過去の郵送調査の結果を調べると、年を経るごとに、「携帯限定層」は30代にも広がっていることが分かった。これまでのところ全年代の調査では「携帯限定層」の影響は少ないとされるが、今後も広がっていくことを考えると、無視できなくなるだろう。本稿では、2013年11~12月に実施した全国20代郵送調査の結果を分析し、そこでわかった20代の「携帯限定層」の特徴について述べる。 The cell-phone-only (CPO) population is growing. Therefore, surveyors are required to assess differences between their opinions of this trend and the overall average. The young CPO population is quite large. According to a recent mail survey, 45 percent of individuals in their late twenties responded that they did not have a landline phone. The results from previous mail surveys indicated that the CPO population comprising of people in their thirties has grown over the years. To date, the results have suggested that the impact of the CPO population has not been overly significant. However, as the CPO population continues to increase, it is unlikely that its influence can be ignored for long. In this study, we analyze the nationwide mail survey targeting people in their twenties that was conducted between November to December 2013. We then revealed the characteristics of the CPO population whose ages fell under the twenties range., 1.はじめに 2.定義 3.携帯限定層の推移 4.20代調査と全年代調査の結果  4-1.年代、年齢別  4-2.内閣支持率と政党支持率  4-3.フェイス項目別 5.20代携帯限定層の意識分析  5-1.内閣支持率と政党支持率  5-2.投票行動(前回参院選)  5-3.政治・社会関心度  5-4.目標設定の高さ 6.まとめ 7.おわりに, text, application/pdf}, pages = {68--77}, title = {携帯限定層の動向 : 2013年全国20代郵送調査の分析結果から〔報告〕}, year = {2014}, yomi = {イシモト, トシオ} }