WEKO3
アイテム
中学校技術科教師が認識する技能習得過程における生徒のつまずき : 金属加工を中心として
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/12113
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/1211382890813-2ef9-4263-bf85-ab281521dbb3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
A3000028.pdf (866.5 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-07-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学校技術科教師が認識する技能習得過程における生徒のつまずき : 金属加工を中心として | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Engineering Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Machine Tool | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tool | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Technology Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Skill Learning Process | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Metal Working | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | False Step | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cognition | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | False Step of Students in Skill Learning Process Reconnized by Teachers of Industrial Arts Course at Junior High School : Mainly on Metal Working | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
山本, 利一
× 山本, 利一× 森山, 潤× 松浦, 正史× 牧野, 亮哉 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
言語 | en | |||||
値 | YAMAMOTO, Toshikazu | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
言語 | en | |||||
値 | MORIYAMA, Jun | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
言語 | en | |||||
値 | MATSUURA, Masashi | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
言語 | en | |||||
値 | MAKINO, Ryoya | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Saitama University, Faculty of Education | |||||
書誌情報 |
ja : 日本機械学會論文集. A編 巻 70, 号 698, p. 1542-1548, 発行日 2004-10 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2004-10 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 社団法人日本機械学会 | |||||
言語 | ja | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875008 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The investigation is done on the cognition about what degree of false step is caused by the students, when the teachers of Industrial Arts Course at Junior High School guided metalworking work. Questionnairing items are "the degree of false step of student", "the necessity of study for students" and "the existence of instruction experiences of teacher". The investigation was done about the false step of student by the questionnaires and the interviews to the teachers. As the result, there were the correlations between "the degree of the false step of student and the existence of the instruction experiences of teacher", "the necessity of study for students and the existence of instruction experiences, of teacher", and "the degree of false step of student and the necessity of study for students". | |||||
言語 | en | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2007-03-05 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | A3000028 |