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アイテム
我国の鋼トラス橋を対象としたリダンダンシー解析の検討
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/13757
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/13757a443e67f-fce5-48fa-88e1-a24d19ce86e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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A1003216.pdf (3.0 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2010-01-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 我国の鋼トラス橋を対象としたリダンダンシー解析の検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | truss bridge | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | structural redundancy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | damage scenario | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | maintenance management | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | structural redundancy analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | STRUCTURAL REDUNDANCY ANALYSIS FOR STEEL TRUSS BRIDGES IN JAPAN | |||||
著者 |
永谷, 秀樹
× 永谷, 秀樹× 明石, 直光× 松田, 岳憲× 安田, 昌宏× 石井, 博典× 宮森, 雅之× 小幡, 泰弘× 平山, 博× 奥井, 義昭 |
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著者 ローマ字 | ||||||
値 | NAGATANI, Hideki | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | AKASHI, Naomitsu | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | MATSUDA, Takenori | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | YASUDA, Masahiro | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | ISHII, Hironori | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | MIYAMORI, Masayuki | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | OBATA, Yasuhiro | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | HIRAYAMA, Hiroshi | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | OKUI, Yoshiaki | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 株式会社宮地鐵工所技術本部 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 株式会社綜合技術コンサルタント技術部 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 株式会社サクラダ設計部 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 伊藤忠テクノソリューションズ株式会社科学システム事業部 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 株式会社横河ブリッジ技術研究所 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 川田工業株式会社橋梁事業部 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 伊藤忠テクノソリューションズ株式会社科学システム事業部 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 大日本コンサルタント株式会社構造事業部解析技術室 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学大学院理工学研究科環境科学・社会基盤部門 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Department of Civil and Environmental Engineering, Saitama University | |||||
書誌情報 |
土木学会論文集A en : Doboku Gakkai Ronbunshuu A 巻 65, 号 2, p. 410-425, 発行日 2009 |
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年月次 | ||||||
値 | 2009 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 社団法人土木学会 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18806023 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.2208/jsceja.65.410 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 鋼トラス橋梁を対象としてリダンダンシー(構造冗長性)評価の検討を行った.ここでリダンダンシーとは,橋梁の1部材もしくは一部が破断した場合における,橋梁全体系の余耐力を意味する.ケーススタディとして実際に斜材の破断が生じた木曽川大橋(単純下路トラス1960年設計)と,3径間連続上路トラス(1980年設計)を取り上げた.線形解析に基づくリダンダンシー評価を検討の基本としたが,別に行った橋梁全体の非線形解析結果と比較することで,線形リダンダンシー解析の妥当性を検証した.さらに格点部のみを詳細にモデル化した弾塑性解析を実施し,リダンダンシー解析における格点部の影響を検討した.最後に今回行ったリダンダンシー解析の結果を受けて,合理的な維持管理への提言をまとめた. The structural redundancy for steel truss bridges is investigated through the case studies for a simply supported steel truss bridge constructed in 1960 and a three-span continuous steel truss bridge designed as a standard model bridge in 1980. Here, the structural redundancy means the capability of a bridge to continue to carry loads after the failure of a member or a part of the bridge. To evaluate the redundancy, the linear structural analysis is employed as a standard procedure. The applicability of linear analysis to redundancy evaluation is examined by comparing with the nonlinear analysis results. In addition, detailed nonlinear FE analysis for a joint of truss bridge is carried out to check effect of a joint failure on the redundancy. Finally, on the basis of the study results, some recommendations toward rational bridge maintenance are presented. |
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その他の言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
版 | ||||||
値 | [著者版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2010-01-08 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | A1003216 |