WEKO3
アイテム
実感を伴った理解を図る電磁石に関する指導過程の提案<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00017587
https://doi.org/10.24561/000175878b2b6d28-aa92-447e-b966-c23f29b1a5d3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KY-AA12318206-6002-04.pdf (613.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-09-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 実感を伴った理解を図る電磁石に関する指導過程の提案<教育科学> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 問題解決学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ものづくり | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教材・教具 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 電磁石 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モータ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スピーカ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Problem-solving learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Monozukuri | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching tool | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Electromagnet | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motor | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Speaker | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00017587 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | Proposal of Teaching Process on Electromagnet to Promote Understanding with Actual Feeling | |||||
著者 |
山本, 利一
× 山本, 利一× 篠田, 侑花× 中村, 誠 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | YAMAMOTO, Toshikazu | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | SINODA, Yuka | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | NAKAMURA, Makoto | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部技術教育講座 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 東京都北区立神谷小学校 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | さいたま市立大宮北小学校 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 60, 号 2, p. 45-53, 発行日 2011 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2011 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to propose teaching process to promote understanding with actual feeling concerning the learning contents of "Function of electricity" in the science education in the elementary school. Therefore, the teaching tool to learn the mechanism of motor and speaker was developed, and the experimental class to raise the interest in "Monozukuri" was carried out. Students manufactured the model using Lego (Science and Technology set, Energy set). Through manufacturing the model, they learned how technology was used in daily life. As a result of experimental class, a knowledge on the electromagnet was firmly fixed in them, and their interests were heightened. |
|||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2011-09-29 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-6002-04 |