WEKO3
アイテム
交通法規を遵守した自転車用ナビゲーションシステムについて
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/18931
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/1893166bc6b9d-71ac-46d4-97e0-d5d8bcd0f18b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
A3000457.pdf (2.9 MB)
|
|
Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 交通法規を遵守した自転車用ナビゲーションシステムについて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自転車用ナビゲーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経路探索 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bicycle navigation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Route search | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | On Bicycle Navigation System Following Traffic Rules | |||||
著者 |
縄野, 太一
× 縄野, 太一× 間邊, 哲也 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | NAWANO, Taichi | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | MANABE, Tetsuya | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学大学院理工学研究科 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学大学院理工学研究科 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Saitama University | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Saitama University | |||||
書誌情報 |
電子情報通信学会技術研究報告 ITS 巻 2019-66, p. 69-74, 発行日 2020 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2020-03 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 電子情報通信学会 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | The Institue of Electronics. Information and Communication Engineers (IEICE) | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09135685 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では, 交通ルール違反による自転車事故増加の問題を解決するために, 交通法規を遵守した自転車用ナビゲーションシステムを提案している. まず, 左側通行を遵守した経路探索のために, 自動車用のノードマップの拡張と経路探索アルゴリズムの確立を行っている. 次に, 三種の経路探索手法(既存探索モード, 左側通行探索モード, 左側通行+徒歩探索モード)を構築し, 左側通行を遵守した場合の旅行時間についての評価実験を行っている. その結果, 左側通行を遵守しても時間の増加は少ないことを示している. また, システムの受容可能性についてもアンケート調査を行い, 提案システムの受容の可能性を確認している. This paper proposes a bicycle navigation system following traffic rules in order to solve the problem of increasing bicycle accidents depend on violation of traffic rules. First, we extend node maps constructed for cars and establish route search algorithm following the left-hand traffic. Next, we construct three types of route search methods (existing search mode, left-hand traffic search mode, left-hand traffic and walking search mode) and perform an evaluation experiment about the travel time following the left-hand traffic. The result shows the increase of the time following the left-hand traffic is small. Also, we do a questionnaire survey and check that the proposed system is acceptable. |
|||||
注記 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Copyright ©2020 by IEICE | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2020-03-16 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | A3000457 |