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  1. 理工学研究科
  2. 01 学術雑誌論文

Design Differences in Pedestrian Navigation Systems Depending on the Availability of Carriable Navigation Information

https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/13809
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/13809
18bce751-24ec-4b6d-b889-0ae6017acdee
名前 / ファイル ライセンス アクション
A3000418.pdf A3000418.pdf (825.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-06-30
タイトル
タイトル Design Differences in Pedestrian Navigation Systems Depending on the Availability of Carriable Navigation Information
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 pedestrian navigation
キーワード
主題Scheme Other
主題 route complexity
キーワード
主題Scheme Other
主題 normalized travel time
キーワード
主題Scheme Other
主題 route deviation rate
キーワード
主題Scheme Other
主題 multiple regression analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 間邊, 哲也

× 間邊, 哲也

間邊, 哲也

ja-Kana マナベ, テツヤ

Search repository
長谷川, 孝明

× 長谷川, 孝明

長谷川, 孝明

ja-Kana ハセガワ, タカアキ

Search repository
著者 ローマ字
MANABE, Tetsuya
著者 ローマ字
HASEGAWA, Takaaki
著者 所属
Division of Mathematics, Electronics and Informatics, Graduate School of Science and Engineering, Saitama University
著者 所属
Division of Mathematics, Electronics and Informatics, Graduate School of Science and Engineering, Saitama University
書誌情報 IEICE Transactions on Fundamentals of Electronics, Communications and Computer Sciences

巻 E100-A, 号 5, p. 1197-1205, 発行日 2017
年月次
2017-5
出版者名
出版者 電子情報通信学会
出版者名(別言語)
出版者 The Institue of Electronics. Information and Communication Engineers (IEICE)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09168508
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.1587/transfun.E100.A.1197
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, the differences in navigation information design, which is important for kiosk-type pedestrian navigation systems, were experimentally examined depending on presence or absence of carriable navigation information in order to acquire the knowledge to contribute design guidelines of kiosk-type pedestrian navigation systems. In particular, we used route complexity information calculated using a regression equation that contained multiple factors. In the absence of carriable navigation information, both the destination arrival rate and route deviation rate improved. Easy routes were designed as M (17 to 39 characters in Japanese), while complicated routes were denoted as L (40 or more characters in Japanese). On the contrary, in the presence of carriable navigation information, the user’s memory load was found to be reduced by carrying the same navigation information as kiosk-type terminals. Thus, the reconsideration of kiosk-type pedestrian navigation systems design, e.g., the means of presenting navigation information, is required. For example, if the system attaches importance to a high destination arrival rate, L_Carrying without regard to route complexity is better. If the system attaching importance to the low route deviation rate, M_Carrying in the case of easy routes and L_Carrying in the case of complicated routes have been better. Consequently, this paper presents the differences in the designs of pedestrian navigation systems depending on whether carriable navigation information is absent or present.
注記
内容記述タイプ Other
内容記述 copyright©2017 IEICE
https://search.ieice.org/
版
[出版社版]
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
作成日
日付 2017-06-30
日付タイプ Created
アイテムID
A3000418
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Ver.1 2023-05-15 17:53:11.456891
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