ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部
  2. 埼玉大学紀要 教育学部
  3. 68(2)

幼児期におけるwhite lieの発達過程 : 向社会的行動としての嘘<人文・社会科学>

https://doi.org/10.24561/00018725
https://doi.org/10.24561/00018725
ea66a4fd-cf1e-4264-a5c0-4bc38a33d25c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KY-AA12318206-6802-29.pdf KY-AA12318206-6802-29.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-10-01
タイトル
タイトル 幼児期におけるwhite lieの発達過程 : 向社会的行動としての嘘<人文・社会科学>
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 嘘行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 道徳性
キーワード
主題Scheme Other
主題 向社会的行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 心の理論
キーワード
主題Scheme Other
主題 対人葛藤
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lie-telling
キーワード
主題Scheme Other
主題 Molarity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Prosocial behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 Theory of Mind
キーワード
主題Scheme Other
主題 Interpersonal conflict
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24561/00018725
ID登録タイプ JaLC
タイトル(別言語)
その他のタイトル The Developmental Process of White Lies in Young Childhood : Lie-telling as prosocial behaviors
著者 安藤, 咲乃

× 安藤, 咲乃

安藤, 咲乃

ja-Kana アンドウ, サキノ

Search repository
清水, 由紀

× 清水, 由紀

清水, 由紀

ja-Kana シミズ, ユキ

Search repository
著者 ローマ字
値 Ando, Sakino
著者 ローマ字
値 Shimizu, Yuki
著者 所属
値 和光市立本町小学校
著者 所属
値 埼玉大学教育学部心理・教育実践学講座
著者 所属(別言語)
値 Wako Municipal Honmachi Elementary School
著者 所属(別言語)
値 Department of Psychology and Educational Practice, Faculty of Education, Saitama University
書誌情報 埼玉大学紀要. 教育学部
en : Journal of Saitama University. Faculty of Education

巻 68, 号 2, p. 419-441, 発行日 2019
年月次
値 2019
出版者名
出版者 埼玉大学教育学部
出版者名(別言語)
出版者 Faculty of Education, Saitama University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18815146
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 We sometimes tell prosocial lies in order to stop someone from being upset by the truth. For example, when you receive a disappointing gift from your friend, you may tell him/her, “Thank you, I like this”. White lies are observed even among young children. However, it is still unclear how they are motivated to tell white lies. Furthermore, little is known whether educational interventions promote young children to tell white lies in interpersonal settings. This study investigated what factors affect 4- to 6-year-old children’s prosocial lie-telling and whether educational interventions are effective to promote children’s white lie. Results suggest that around 70% of young children told white lies and evaluated telling white lies positively. The relationship between the development of theory of mind and that of white lie-telling was not significant. When asked the reason to tell a white lie, young children answered other-oriented motivations rather than self-oriented motivations. In addition, children were promoted to tell a white lie after instructed to think about others’ reactions and feelings when they told a truth (i.e. “I do not like this”). These results indicate that young children’s ability to tell white lies is higher than estimated in previous studies, and educational interventions are effective to promote their prosocial lie-telling. Findings contribute to understanding the trajectory of young children’s prosocial development and have educational implications.
版
値 [出版社版]
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
作成日
日付 2019-10-01
日付タイプ Created
アイテムID
値 KY-AA12318206-6802-29
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:18:41.723207
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3