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参院選の報道各社の情勢調査比較 : 多様化する調査手法〔論文〕
https://doi.org/10.24561/0002000020
https://doi.org/10.24561/000200002013b791d1-b8d2-446a-a8ab-3d993a004923
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KY-AA12569705-23-03.pdf (964 KB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-07-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 参院選の報道各社の情勢調査比較 : 多様化する調査手法〔論文〕 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24561/0002000020 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
タイトル(別言語) | ||||||||||
その他のタイトル | Comparison of Media Surveys on the House of Councilors’ Election : Diversified Research Methods | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
大栗, 正彦
× 大栗, 正彦
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著者 ローマ字 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | OGURI, Masahiko | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 福井コンピュータスマート | |||||||||
書誌情報 |
ja : 政策と調査 号 23, p. 5-22, 発行日 2022-12 |
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年月次 | ||||||||||
値 | 2022-12 | |||||||||
出版者名 | ||||||||||
出版者 | 埼玉大学社会調査研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2186411X | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12569705 | |||||||||
概要 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 参院選の各社情勢調査の精度を調べた。衆院選からの流れを受けて、新聞各社はオートコール調査やインターネット調査を行っている。各社の調査手法は異なっているが、議席予測の精度は高まり、各社ともほぼ予測を的中させている。これは調査で得られたデータを補正し、選挙結果を予測する計算式作成が成功したことが要因に挙げられる。当面は各社ともそれぞれが行っている手法を継続しながら精度を高めていくことになりそうだ。 In this study, we examined the accuracy of different surveys of the House of Councilors’ election result. In response to the flow of the House of Representatives election, Newspaper companies conducted autocall and internet surveys. Although each company used different survey methods, the accuracy of seat predictions has improved and prediction of each company was almost correct. This is due to the successful development of a formula that corrects survey data and predicts election results. For the time being, each media will improve the accuracy of result by using their own survey methods continuously. |
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言語 | ja | |||||||||
目次 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 1. はじめに 2. 各社の調査 2-1. 手法の模索 2-2. 予測の方法 3.議席予測 3-1. 各社の見出しと予測値 3-2. 選挙区の予測 3-3. 比例の予測 |
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言語 | ja | |||||||||
版 | ||||||||||
値 | [出版社版] | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | text | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
作成日 | ||||||||||
日付 | 2023-07-22 | |||||||||
日付タイプ | Created | |||||||||
アイテムID | ||||||||||
値 | KY-AA12569705-23-03 |