WEKO3
アイテム
義務教育と農業高校を連接する農業の学びに関する一考察<教育科学>
https://doi.org/10.24561/0002000440
https://doi.org/10.24561/00020004409df3aa9b-fb6a-425e-80a2-77f8936e1534
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | 義務教育と農業高校を連接する農業の学びに関する一考察<教育科学> | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 農業教育 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 生物育成の技術 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 栽培学習 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 生徒理解 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 系統的な学び | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | agricultural education | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | technology of nurturing living things | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cultivation learning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | students’ understanding | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | student understanding | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | systematic learning | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.24561/0002000440 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
タイトル(別言語) | ||||||||||||||
その他のタイトル | A Study on Agricultural Learning Connecting Compulsory Education and Agricultural High Schools | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
笠間, 聡美
× 笠間, 聡美
× 荒木, 祐二
|
|||||||||||||
著者 ローマ字 | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
KASAMA, Satomi | ||||||||||||||
著者 ローマ字 | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
ARAKI, Yuji | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
埼玉県立羽生実業高等学校 | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
埼玉大学教育学部生活創造講座ものづくりと情報・技術分野 | ||||||||||||||
著者 所属(別言語) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Hanyu Jitsugyo High School of Agriculture , Saitama Prefecture | ||||||||||||||
著者 所属(別言語) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Faculty of Education, Saitama University | ||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 73, 号 1, p. 149-157, 発行日 2024-03 |
|||||||||||||
年月次 | ||||||||||||||
2024-03 | ||||||||||||||
出版者名 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||||||||||
出版者名(別言語) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||||||||||
概要 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | This study investigates the differences in knowledge and experiences among students enrolled in agriculture programs at agricultural high schools. These differences likely stem from varying levels of exposure to agriculture and the natural world. The study seeks to gain insights into the current state of agricultural education in compulsory schooling and the perspectives of agricultural high school students. Interviews with technology education teachers from junior high and elementary schools revealed several challenges, including constraints in terms of class hours and suitable locations, evaluation difficulties, and issues related to plant management. Additionally, interviews with agricultural high school students highlighted their experiences, encompassing cultivation practices and class preferences. These encounters underline the importance of hands hands-on training and exposure on students’ values and preferences. Looking ahead, a more comprehensive exploration of the state of agricultural education is imperative. Furthermore, it is crucial for agricultural high schools to actively participate in compulsory agricultural education as a form of external support. Such engagement could help bridge the gap in agricultural learning and offer a more holistic educational journey for the students. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
版 | ||||||||||||||
[出版社版] | ||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | text | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
作成日 | ||||||||||||||
日付 | 2024-04-12 | |||||||||||||
日付タイプ | Created | |||||||||||||
アイテムID | ||||||||||||||
KY-AA12318206-7301-09 |