WEKO3
-
RootNode
アイテム
入院中の子どもたちへの教育の意義 : 医療と教育の協働に着目して<人文・社会科学>
https://doi.org/10.24561/0002000445
https://doi.org/10.24561/00020004454fb811e4-eb48-46d7-b7dd-3ab8273ee34d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 入院中の子どもたちへの教育の意義 : 医療と教育の協働に着目して<人文・社会科学> | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 病弱教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 医療・教育連携 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 心的外傷後成長 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special needs education for children with serious illnesses | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | partnership between medical care and education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | post-traumatic growth | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/0002000445 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | Effectiveness of Special Needs Education in a Hospital Setting : Examining the Partnership between Medical Care and Education | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
関, 由紀子
× 関, 由紀子 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
言語 | en | |||||
値 | SEKI, Yukiko | |||||
著者 所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 埼玉大学教育学部学校保健学講座 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
書誌情報 |
ja : 埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 73, 号 1, p. 221-236, 発行日 2024-03 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2024-03 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
言語 | en | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Despite recent efforts to provide education to children in designated hospitals for childhood cancer, their school education in Japan has not been well established, and a full-fledged report on such education is lacking. The current state of education for hospitalized children, especially the partnership between medical care and education, requires further investigation and clarification. Therefore, this study explored the significance of special needs education and its impact on the partnership between medical care and school education. Fieldwork results from a special needs school in a children’s hospital revealed the following seven key benefits: “ensuring personalized learning opportunities,” “fostering positivity, independence, and sociality,” “understanding distress and psychological support,” “developing positive attitudes and motivation to live with illness,” “improving therapeutic outcomes,” “nurturing post-traumatic growth,” and “supporting families of hospitalized children.” The findings emphasize the importance of partnership between hospital care team members and schoolteachers for children's medical care, QOL, and their future. | |||||
言語 | en | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2024-04-12 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-7301-14 |
Share
Cite as
関, 由紀子, 2024, 入院中の子どもたちへの教育の意義 : 医療と教育の協働に着目して<人文・社会科学>: 埼玉大学教育学部, 221–236 p.
Loading...