ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 理工学研究科
  2. 10 その他

SV用ナビゲーションシステムにおけるリンク重み計算について

https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/10598
https://sucra.repo.nii.ac.jp/records/10598
52201901-4314-4100-bee5-d422018e4267
名前 / ファイル ライセンス アクション
A3000421.pdf A3000421.pdf (1.4 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2017-06-30
タイトル
タイトル SV用ナビゲーションシステムにおけるリンク重み計算について
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 超小型低速車両
キーワード
主題Scheme Other
主題 SV用ナビゲーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 経路計算
キーワード
主題Scheme Other
主題 三者比較
キーワード
主題Scheme Other
主題 SVプローブデータ
キーワード
主題Scheme Other
主題 Slow vehicle
キーワード
主題Scheme Other
主題 SV navigation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Route calculation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tripartite comparison
キーワード
主題Scheme Other
主題 SV probe data
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
タイトル(別言語)
その他のタイトル On Link-Weight Calculation of Slow Vehicle Navigation Systems
著者 庄子, 隼人

× 庄子, 隼人

庄子, 隼人

ja-Kana ショウジ, ハヤト

Search repository
間邊, 哲也

× 間邊, 哲也

間邊, 哲也

ja-Kana マナベ, テツヤ

Search repository
長谷川, 孝明

× 長谷川, 孝明

長谷川, 孝明

ja-Kana ハセガワ, タカアキ

Search repository
著者 ローマ字
SHOJI, Hayato
著者 ローマ字
MANABE Tetsuya
著者 ローマ字
HASEGAWA, Takaaki
著者 所属
埼玉大学大学院理工学研究科
著者 所属
埼玉大学大学院理工学研究科
著者 所属
埼玉大学大学院理工学研究科
著者 所属(別言語)
Saitama University
著者 所属(別言語)
Saitama University
著者 所属(別言語)
Saitama University
書誌情報 電子情報通信学会技術研究報告 ITS

巻 2017-1, p. 1-6, 発行日 2017
年月次
2017-6
出版者名
出版者 電子情報通信学会
出版者名(別言語)
出版者 The Institue of Electronics. Information and Communication Engineers (IEICE)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09135685
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では,SVナビゲーションシステムの実現に向けて,SVプローブデータにもとづくリンク重みの計算法を提案している.まず,収集済みのSVプローブデータについて,制限速度,幅員区分,車線数および中央線の有無,歩道の有無,勾配,信号設置密度,交差点密度,1Kmあたりの右左折回数の観点で解析を行っている.次に,解析結果にもとづき,リンク重みの算出式を示している.最後に,提案手法,既存手法(市販カーナビゲーションシステム,自転車用ナビゲーションアプリ)のそれぞれで提示された3種類の経路に対して,実写走行を行い,走りやすさなどの観点でアンケートによる三者比較を行い,提案手法によって算出された経路の有効性を示している.
This paper presents a link-weight calculation method based on slow-vehicle (SV) probe data for realizing SV navigation systems. First, we analyze the SV probe data from the viewpoint of limiting speed, road width class, the number of traffic lanes, presence/absence of sidewalks, incline, traffic light density, intersection density, and the number turns. Next, the link-weight calculation formula is shown based on the analysis results. Last, we carry out the experiment for evaluating the effectiveness of the routes computed by the proposed method. The tripartite comparison results show the route computed by the proposed method is more preferred than the commercially available car navigation system and the smartphone application for bicycle.
注記
内容記述タイプ Other
内容記述 copyright©2017 IEICE
版
[出版社版]
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
作成日
日付 2017-06-30
日付タイプ Created
アイテムID
A3000421
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:24:25.129294
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3