WEKO3
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SV用ナビゲーションシステムにおけるリンク重み計算について
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2017-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | SV用ナビゲーションシステムにおけるリンク重み計算について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 超小型低速車両 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SV用ナビゲーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経路計算 | |||||
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主題 | 三者比較 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題 | Tripartite comparison | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | SV probe data | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | On Link-Weight Calculation of Slow Vehicle Navigation Systems | |||||
著者 |
庄子, 隼人
× 庄子, 隼人× 間邊, 哲也× 長谷川, 孝明 |
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著者 ローマ字 | ||||||
SHOJI, Hayato | ||||||
著者 ローマ字 | ||||||
MANABE Tetsuya | ||||||
著者 ローマ字 | ||||||
HASEGAWA, Takaaki | ||||||
著者 所属 | ||||||
埼玉大学大学院理工学研究科 | ||||||
著者 所属 | ||||||
埼玉大学大学院理工学研究科 | ||||||
著者 所属 | ||||||
埼玉大学大学院理工学研究科 | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
Saitama University | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
Saitama University | ||||||
著者 所属(別言語) | ||||||
Saitama University | ||||||
書誌情報 |
電子情報通信学会技術研究報告 ITS 巻 2017-1, p. 1-6, 発行日 2017 |
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年月次 | ||||||
2017-6 | ||||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 電子情報通信学会 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | The Institue of Electronics. Information and Communication Engineers (IEICE) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09135685 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では,SVナビゲーションシステムの実現に向けて,SVプローブデータにもとづくリンク重みの計算法を提案している.まず,収集済みのSVプローブデータについて,制限速度,幅員区分,車線数および中央線の有無,歩道の有無,勾配,信号設置密度,交差点密度,1Kmあたりの右左折回数の観点で解析を行っている.次に,解析結果にもとづき,リンク重みの算出式を示している.最後に,提案手法,既存手法(市販カーナビゲーションシステム,自転車用ナビゲーションアプリ)のそれぞれで提示された3種類の経路に対して,実写走行を行い,走りやすさなどの観点でアンケートによる三者比較を行い,提案手法によって算出された経路の有効性を示している. This paper presents a link-weight calculation method based on slow-vehicle (SV) probe data for realizing SV navigation systems. First, we analyze the SV probe data from the viewpoint of limiting speed, road width class, the number of traffic lanes, presence/absence of sidewalks, incline, traffic light density, intersection density, and the number turns. Next, the link-weight calculation formula is shown based on the analysis results. Last, we carry out the experiment for evaluating the effectiveness of the routes computed by the proposed method. The tripartite comparison results show the route computed by the proposed method is more preferred than the commercially available car navigation system and the smartphone application for bicycle. |
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注記 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | copyright©2017 IEICE | |||||
版 | ||||||
[出版社版] | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2017-06-30 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
A3000421 |