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インターネット上の広告とマーケティングをめぐる課題 : 米国のSNSを活用した広告とマーケティングの違反事例からの示唆《特別寄稿》
https://doi.org/10.24561/00018319
https://doi.org/10.24561/00018319c86ce7cf-e295-45b1-8822-f4dfbf82a403
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KY-AN00109186-154-06.pdf (2.0 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-07-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | インターネット上の広告とマーケティングをめぐる課題 : 米国のSNSを活用した広告とマーケティングの違反事例からの示唆《特別寄稿》 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SNS | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | native advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | influencer marketing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | United States | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00018319 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | The Issues of Online Advertising and Marketing : Implications of Cases for SNS-based Influencer Marketing in the U.S. | |||||
著者 |
天野, 恵美子
× 天野, 恵美子 |
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著者 ローマ字 | ||||||
値 | AMANO, Emiko | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 関東学院大学経営学部准教授 | |||||
書誌情報 |
社会科学論集 en : SHAKAIKAGAKU-RONSHU (The Social Science Review) 巻 154, p. 45-60, 発行日 2018 |
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年月次 | ||||||
値 | 2018-6 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学経済学会 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | The Economics Society of Saitama University | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 05597056 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | New advertising and marketing techniques are getting more sophisticated and personalized so that companies can reach their audiences in the digital world. There are serious concerns about the growing trend of deceptive (non-disclosed) native advertisement and influencer marketing in social media. In the United States, the Federal Trade Commission (FTC) prohibits deceptive and unfair practices under the FTC Act. The FTC has a policy on disguised advertising (paid endorsements and native advertising on the Internet), which is advertising that is likely to mislead consumers and, to enforce this policy, the commission has taken action against non-disclosed native advertising through “influencer” user profiles on Instagram and YouTube. This study provides an overview of online advertising techniques and discusses several cases of SNS-based influencer advertising and marketing that have violated FTC policy. The implications of these cases in the U.S. contribute both to an understanding of fair advertising for consumers and to discussions on future directions for policy and marketing in Japan. |
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目次 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 1.研究の背景と研究の目的 2.インターネット上の新たな広告・マーケティングと規制 3.米国におけるSNSを活用した広告・マーケティングの違反事例 4.考察 |
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版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2018-07-24 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AN00109186-154-06 |