WEKO3
アイテム
異年齢保育における2歳児の乳児に対する養育的行動 : 保育士評定による性差、月齢差、きょうだい差の検討<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00018714
https://doi.org/10.24561/000187148a66f95e-1b31-4555-84d9-92d033097143
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KY-AA12318206-6802-18.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-10-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 異年齢保育における2歳児の乳児に対する養育的行動 : 保育士評定による性差、月齢差、きょうだい差の検討<教育科学> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 養育的行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 世話行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トドラー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児期 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異年齢保育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nurturing behavior | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Care | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Toddler | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Young childhood | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multi-age childcare | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00018714 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | Two-years-old Children’s Nurturing Behaviors toward Infants In Multi-age Childcare : The Difference of Sex, Age, and Siblings assessed by Nursery Teachers | |||||
著者 |
北田, 沙也加
× 北田, 沙也加× 清水, 由紀 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | KITADA, Sayaka | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | SHIMIZU, Yuki | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部心理・教育実践学講座 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Doctoral Course The United Graduate School of Education Tokyo Gakugei University | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Department of Psychology and Educational Practice, Faculty of Education, Saitama University | |||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 68, 号 2, p. 257-267, 発行日 2019 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2019 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study investigated 2-year-old children’s “nurturing behaviors” toward infants using the questionnaire developed by the authors for the purpose of this study. Children’s “nurturing behaviors” consisted of “caring,” “assistance through adults or objects,” and “touching or approaching.” They engaged more often in “touching or approaching” than “caring” and “assistance through adults or objects.” The nurturing behavior score was higher among children with younger siblings than children without younger siblings, among girls than boys, and among older children than younger children. In addition, younger girls engaged in “nurturing behaviors” as much as boys, but older girls engaged more in “nurturing behaviors” than boys. It was suggested that these differences of “nurturing behaviors” by sex or sibling may be affected by children’s development of sex role. | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2019-10-01 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-6802-18 |