WEKO3
アイテム
なぜ養護教諭は保健室登校を受け入れるのか : 保健室登校の成立過程と養護教諭の葛藤<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00019391
https://doi.org/10.24561/00019391b6d8fd00-d308-48a1-a01b-ebb4ac4b9d6a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KY-AA12318206-7002-05.pdf (600.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-10-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | なぜ養護教諭は保健室登校を受け入れるのか : 保健室登校の成立過程と養護教諭の葛藤<教育科学> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保健室登校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 養護教諭 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 役割葛藤 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | attendance to school health room | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Yogo teacher | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | role conflict | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00019391 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | Why Yogo Teachers Agree to School Refusers in Their Health Rooms : School Health Room Attendance and Distress of Yogo Teachers | |||||
著者 |
関, 由起子
× 関, 由起子 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | SEKI, Yukiko | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部学校保健学講座 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 70, 号 2, p. 79-91, 発行日 2021 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2021 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study aimed to explore why school nurses agree to care for students who refuse school yet come to their health rooms, and to examine how they cope with the difficulties of caring for such students all day on their own. Semi-structured interviews with five school nurses were conducted and used to analyze the data qualitatively. The results showed that the school nurses unwillingly accepted the students under the headteacher’s or parents’ orders. The school nurses used coping strategies to manage difficulties in caring for the students without the assistance of others. However, the long-term stay of the students caused the nurses to feel that the care had lost meaning. Interdisciplinary care teams and care meetings are needed to provide support for the students and promote school nurses’ physical and mental health. | |||||
その他の言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2021-10-25 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-7002-05 |